Media

Media

During the rule of René and the SPPF through 1991, political expression was tightly controlled. The only daily newspaper was the government-owned Seychelles Nation, which had an estimated circulation of 4,000. Published by the Department of Information and Telecommunications, it has a government bias and does not present independent views. L'Écho des Îles, a Roman Catholic weekly that touches on current events, is not subject to censorship and often carries views critical of the government. Its circulation is about 2,000. After the political liberalization of 1992, several opposition journals appeared and were allowed to publish without government harassment. Foreign publications are imported and sold without interference.

The state-owned Seychelles Broadcasting Corporation (SBC), previously closely controlled, was granted autonomous status in 1992. Television and radio continued to show a pro-SPPF bias but began to broadcast material critical of the government in their news. Party political broadcasts were permitted, and SBC coverage of the campaigns and constitutional deliberations was followed closely.

http://seychelles.travel/
https://en.wikipedia.org/wiki/Seychelles


Country Studies main page | Seychelles Country Studies main page